onsdag 5. desember 2012

PFO Julekrans

Hei!

Vi har nå begynt med blomsterdekorasjon i prosjekt til fordypning. Vi skal ha dette tre ganger. Den første oppgaven vi fikk var å lage en krans, de to andre gangene skal vi lage en bukett og en borddekorasjon.

Kransen skulle ha en dekor med jul/advent som tema. Vi kunne velge om vi ville lage en krans som skulle henge på veggen eller en krans med stearinlys holdere som kunne ligge på bord. Jeg valgte å lage en krans som jeg kan henge opp.

Utstyret Jeg brukte var:
- Ring av halm
- Gran
- Ståltråd
- Saks
- Stjerner og kuler med ståltråd
- Silkebånd



Fremgangsmåte:
Man fester gran rundt hele ringen av halm med hjelp av ståltråd. Man kunne velge litt selv hvordan man ville at kransen skulle se ut. Jeg valgte å ha min veldig stram og tett. Når man var ferdig med å feste gran rundt hele var det dekoren som stod for tur. Det var masse forskjellig dekor man kunne velge mellom. Jeg ville ha det veldig enkelt med få farger, men samtidig elegant og fint. Jeg valgte å bruke hvit og sølv, jeg ville også ha stjerner og sløyfe. Når jeg skulle feste dekoren var det bare å stikke ståltråden ned i halm ringen.


Dekor:
Det er en kontrast mellom det grønne og det sølv, det er også en kontrast mellom de store og de små stjernene. Jeg har geometriske former og jeg har valgt å gruppere dekoren litt, det gjør at det blir stramt og fint. Det er også mye symmetri i dekoren.






-Henriette




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar